Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miasta Radomia.

Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Kogo dotyczy

Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasta Radomia.

Czas realizacji

Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - do 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;

Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
• firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
• numer identyfikacji podatkowej (NIP),
• określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.

2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
4. W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej z tytułu złożenia pełnomocnictwa.

Opłaty

- 50,00 zł - opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- 17,00 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – nie dotyczy pełnomocnictw wpisanych do CEIDG

Opłatę należy wnieść na konto Urzędu Miejskiego w Radomiu:

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano wpisu do rejestru działalności regulowanej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.
* W przypadku gdy pełnomocnictwo składane jest w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, opłatę skarbową należy wnieść do organu podatkowego właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania mocodawcy (art. 12 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej).

Tryb odwoławczy

Od decyzji o odmowie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia.

Podstawa prawna

Art. 9b, 9c, 9d ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
Art. 43 ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców.



Dodatkowe informacje

Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach i wymaga wpisu do rejestru.
Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miasta Radomia jest zobowiązany do złożenia wniosku o wpis do rejestru. Wpisowi podlegają odpady komunalne sklasyfikowane w grupach 15 i 20 oraz odpady w postaci zużytych opon o kodzie 16 01 03 pochodzące z gospodarstw domowych.
Odbierając odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, przedsiębiorca oprócz wpisu do RDR w danej gminie, jest zobowiązany również do wpisu do Rejestru BDO w zakresie działu XV co jest możliwe przez samodzielne złożenie elektronicznego formularza wniosku rejestrowego lub aktualizacyjnego przez indywidualne konto w bazie BDO na stronie https://rejestr-bdo.mos.gov.pl
Prowadzenie ww. działalności bez wymaganego wpisu do rejestru BDO, podlega administracyjnej karze pieniężnej do wysokości 1 mln złotych.
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

Zgodnie z art. 53 ust. 2 i art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, podmiot wpisany do rejestru jest obowiązany do złożenia, we własnym zakresie, marszałkowi województwa wniosku o zmianę wpisu w rejestrze przy użyciu aktualizacyjnego formularza elektronicznego za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie BDO na stronie www.rejestr-bdo.mos.gov.pl

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. informuje się, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia
z siedzibą w Radomiu ul. Jana Kilińskiego 30.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Mateusza Szczypior Kierownika Biura Danych Osobowych z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem e-mail: iod.kontakt@umradom.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą celu sprawowania kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, jak również w celu realizacji innych praw i obowiązków wynikających z przepisów prawa.
4. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy:
• art. 6 ust.1 lit c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1, Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 4.03.2021, str. 35)-RODO,
• art. 6 ust. 5a, rozdziału 4a, art. 9u, art. 9x, art. 9xa, art. 9xaa, art. 10 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. 2025 poz. 733),
• art. 379 i art. 380 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2025 poz. 647),
• Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. 2021 poz. 906),
• Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122),
• uchwały Nr IV/55/2024 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 12 czerwca 2024r.
w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Radomia (Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego 2024 poz. 6174),
• uchwały Nr IV/56/2024 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 12 czerwca 2024r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Miasta Radomia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego 2024 poz. 6175),
• ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 poz. 572 z późn. zm.),
• art. 5-6 ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, (tj. Dz. U. 2020 poz. 164),
• Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych - obowiązek zarchiwizowania sprawy (Dz. U. 2011 Nr 14 poz. 67),
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa w szczególności służby, organy administracji publicznej, państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne oraz inne podmioty w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych oraz podmioty upoważnione do przetwarzania danych na podstawie umów zawartych z Gminą Miasta Radomia.
6. Dane osobowe przetwarzane i przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3 oraz zgodnie z terminami wynikającymi
z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i działania archiwów zakładowych., tj.:
• dla kontroli realizacji przez właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie utrzymania czystości i porządku - 5 lat od zakończenia roku, w którym przeprowadzono kontrolę,
• dla kontroli podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości - 10 lat od zakończenia roku, w którym przeprowadzono kontrolę.
7. Posiada Pani/Pan następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych;
• prawo dostępu do treści swoich danych,
• prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych.
8. W przypadku gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.; proszę o kontakt z Inspektorem Danych Osobowych w celu uzyskania wyjaśnień oraz ma Pan/Pani prawo do powiadomienia o naruszeniu przepisów Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.
9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym,
a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie uniemożliwienie Administratorowi wykonania nałożonych ustawami obowiązków określonych w pkt 3.

E-formularz

© 2025 Urząd Miejski w Radomiu
aplikacja: 1.4.2.0
baza: 1.4.2.2
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce
Zamknij